Over Adil

Adil Administratie.nl is in juli 2016 opgericht. 

 Ik ben Adil Raijoul, 36 jaar en ik woon in Eindhoven. Ik ben getrouwd en ik heb 3 kinderen.

 

Ik vroeg een keer aan een collega om mij te beschrijven in kernwoorden voor mijn CV.
Sindsdien gebruik ik precies deze omschrijving:

  • Sociaal vaardig,
  • flexibel,
  • stressbestendig,
  • goed gevoel voor humor,
  • administratief vaardig,
  • goede verbale communicatievaardigheden,
  • kan goed overweg met cijfers,
  • accuratesse,
  • snel van begrip en leergierig.

 

Wat is je professionele achtergrond?

Na de HAVO ben ik Bedrijfseconomie gaan studeren. Vervolgens ben ik gaan werken bij de Belastingdienst, hier heb ik veel geleerd over belastingen en hoe je complexe regelingen uitlegt aan klanten. Ik was namelijk expert inkomstenbelasting. 

 

Om expert te worden heb ik een zwaar trainingstraject moeten volgen. Het was zwaar omdat ik als enige geen fiscale achtergrond had en ook nog niet zo lang bij de Belastingdienst werkte.

 

Tijdens deze training heb ik ook iets heel belangrijks geleerd: het werken vanuit een wettenbundel. 

 

Hierdoor ben ik in staat om fiscale regelingen vanuit de bron op te zoeken. Weinig boekhouders beheersen dit omdat je dit alleen maar bereikt door het in de praktijk toe te passen.

Alles wat je moet weten als startende ondernemer

In deze rubriek vind je artikelen over de inkomstenbelasting die relevant zijn voor zzp'ers en ondernemers.
Alles over de auto en belastingen
De zakelijke auto is een lastig onderwerp voor ondernemers en zzp'ers.
Alles over aftrekbare kosten verlagen de belastbare winst zodat je minder belasting betaalt.
Dit is slecht een greep van alle kennis. Wil je alle kennis lezen? 

Sinds 2016 help ik (startende) ondernemers en zzp'ers met hun administratie en aangifte. In deze tijd heb ik iets belangrijks geleerd, namelijk wat ondernemers en zzp'ers willen. Het komt erop neer dat ze 2 dingen willen:

  • Geen gedoe
  • Het maximale eruit halen m.b.t. aftrekposten en fiscale regelingen

 

Ik stuur je 13 tips hoe je deze 2 zaken voor elkaar krijgt.